Ajuts per publicar en accés obert

Algunes revistes en accés obert fan servir el model de pagar per publicar, és a dir que cal abonar una quantitat de diners en concepte de cost de gestió de l’article, el que es coneix com a Article Processing Charges (APC).

Com a membres de la Universitat de Girona disposeu d’alguns descomptes i l’opció de participar en algunes inciatives per fomentar la publicació en accés obert.

Elsevier

Consulta la fitxa  per conèixer les condicions per obtenir una APC per les revistes de Elsevier.

Wiley

Consulta la fitxa per conèixer les condicions per obtenir una APC per les revistes de Wiley.

Springer

Consulta la fitxa  per conèixer les condicions per obtenir una APC per les revistes de Springer.

ACS

Consulta la fitxa per conèixer les condicions per obtenir una APC per les revistes de l’associació ACS.

MDPI

MDPI (Multidisciplinary Digital Publishing Institute)  és una editorial d’accés obert que ofereix als investigadors de la Universitat de Girona, des del novembre del 2017, un descompte del 10 % en les taxes de publicació dels seus articles (APC) que hagin estat acceptats en qualsevol de les revistes que edita. Actualment disposa de 300 revistes amb revisió per parells amb tot el contingut d’accés obert i distribuïdes sota una llicència Creative Commons.

Llistat de revistes

Per sol·licitar aquest descompte cal que els autors s’identifiquin com a membres de la Universitat de Girona en el moment d’enviar un article de recerca a qualsevol de les revistes del grup MDPI per a la seva publicació.

Aquest descompte té una vigència d’un any, fins al novembre del 2021.

Per més informació us podeu adreçar a la Unitat de Projectes i Comunicació  de la Biblioteca.

Emerald Reach
Eslògan: No funding? No problem!

La Universitat de Girona, a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) , disposa d’alguns cupons per publicar en accés obert en revistes d’Emerald . Per aquest motiu, la Universitat disposarà d’un nombre limitat de cupons.

Com podeu utilitzar el cupó d’Emerald per publicar en accés obert?

1. Accediu a ScholarOne Manuscripts  per enviar l’article a l’editor: Author < Start New Submission

2. Feu clic a Emerald APC webpage per saber si sou elegibles per utilitzar el cupó: Submission < Step 5: Details & Comments

3. Si sou elegibles, seleccioneu la segona opció i envieu l’article: Yes, I want to publish my article as Open Access and my institution is elegible for a prepaid APC voucher

Mostra de l'elecció "Yes, I want to publish my articles as Open Acces and my institution is elegible for a prepaid APC voucher"

4. L’article comença el procés estàndard de revisió per parells

5. Si l’article és acceptat, rebreu un correu electrònic d’acceptació de l’editor a través d’ScholarOne Manuscripts

6. Haureu de completar i signar l’Open Access Agreement, llicència Creative Commons Attribution  (CC-BY)

7. L’article es publicarà en accés obert a Emerald Insight

8. Recordeu que una vegada publicat l’article s’ha d’incloure la versió final al GREC per tal que es pugui dipositar al DUGiDocs , repositori institucional de la Universitat de Girona

SCOAP3
Logotip SCOAP3

SCOAP3 (Sponsoring Consortium for Open Access Publishing in Particle Physics) és un projecte internacional liderat pel CERN que té per objectiu posar en accés obert revistes de física d’alta energia, sense cap cost econòmic per als autors.

La despesa de publicar l’assumeix cada país participant en proporció de la seva producció científica. Els articles es publiquen a SCOAP3 i als webs de les editorials.

Les revistes incloses són:

IEEE Xplore

Durant aquest any 2021, la UdG disposarà d’un APC.